woensdag 9 december 2009

Getik?

Vandaag hoorde ik getik ergens achter me in bochten naar links. Het geluid leek rechtsachter te zitten. Verder had ik het idee dat het getik gelijk op ging met het draaien van het achterwiel. Maar echt testen kon ik het niet want ik hoorde het te laat maar had ook nog eens m'n twee dochtertjes mee; de ene op schoot, de ander op haar eigen fietsje naast Quemo.

Vanavond heb ik nog een keer een poging gedaan om te achterhalen wat de oorzaak was van het getik. Mijn eerste gok was een gebroken spaak. Dus heb ik alle spaken gecontroleerd maar geen een was gebroken. Toen heb ik nog een blokje om gereden waarbij ik getracht heb het geluid weer te horen maar dat is niet gelukt.

Ik weet dus nog niet wat het is/was.

2 opmerkingen:

  1. Aan Quemo,
    Mijn "getik" bleek eens 't achterwiel hetgeen vaster aangedraaid moest worden, Verder had ik zoveel gebroken spaken (ook een geluid door de bocht van de spaken) dat ik eerst de "negen" spaken tegelijk heb vervangen en later toch maar nieuwe wielen en twee velgen gekocht. Ik heb van de oude wielen de velg vervangen ( spaken aandraaien en richten laat ik aan Velomobiwel.nl over) Loszittende spaken gaat breken.
    Over verkeersdeelnemers Oh jee laat je niet intimideren, ik zie 't zo gebeuren dat je quest wordt bewerkt ...
    Gegroet
    Quest 208 (Wim)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat val gemakkelijk te controleren lijkt me. Gewoon even links van het wiel met de juiste maat steeksleutel of imbus naarbinnen?

    Wat betreft dat intimideren.... al rijden ze op een meter achter me (heb ik ook al meegemaakt), ik ga echt niet harder rijden, ik ga ook niet angstvallig rechts rijden maar blijf gewoon midden op de rijstrook. Als ze wel als een idioot gaan inhalen en te vlot naar rechts toe gaan, dan heb ik tenminste nog minimaal een halve breedte van de rijbaan rechts van me om veilig uit te kunnen wijken.
    Ga ik wel voortijdig rechts rijden dan zullen ze eerder geneigd zijn in te halen terwijl het mogelijk niet kan en heb ik zeker geen ruimte meer over om nog uit te wijken. Nee, laat ze maar drammen.

    BeantwoordenVerwijderen