zondag 18 oktober 2009

Wat is vervelender dan niet werkende elektronica?

Mijn weekje vakantie is aangebroken. Dus kan ik me deze week storten op het richtingaanwijzerprobleem. Gisteren had ik geen tijd en was 's avonds pas laat thuis. Ik moest in de garage zijn en heb voor de gein nog eens m'n richtingaanwijzers aangezet. En helaas, ja helaas, deed de boel het weer goed!

Niet werkende elektronica is vervelend. Maar vervelender is het als het een euvel is wat soms wel en soms niet optreedt. Om een euvel te vinden, is het wel zo fijn dat het gewoon echt NIET werkt en niet soms wel/soms niet. Ik zie komende week wel of het euvel zich weer voordoet of niet. Maar je zal zien dat het euvel natuurlijk weer de kop opsteekt als het me niet uitkomt en ik geen tijd heb om de fiets binnenstebuiten te keren.

2 opmerkingen:

  1. Een schot voor de boeg: wat denk je van vocht? Altijd bijzonder vervelend bij storingen.

    Theo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het meedenken.
    Vocht is ook bij mij door het hoofd geschoten en sluit ik ook niet direct uit. Alleen:
    1) zal het condensvocht moeten zijn want de boel zit netjes weggewerkt tegen regen van buitenaf
    2) heb ik de stekkers, die aan de kabels zitten, voorzien van krimpkous om alle losse soldeercontacten en vervolgens de stekkers 'volgeperst' met smeltlijm waardoor vocht toch minde rsnel een probleem zou moeten zijn.

    Daarbij komt dat ik het euvel dus éérder heb gehad. Dat was met droog zomerweer. Toen had ik het idee dat het in ieder geval wel zat in een stekkerverbinding want na wat prutsen aan een bepaalde stekker was het verholpen.

    Het zal vast ergens een sluiting zijn al dan niet door vocht. Ik heb nu eerst maar eens een extra kabel gemaakt die ik terplekke kan plaatsen om te zien of 1 van de kabels mogelijk de oorzaak is. Die gaat nu dus standaard mee in m'n Quest.

    BeantwoordenVerwijderen