zondag 12 september 2010

Lek 12

Vandaag wordt weer de ligfietsrace in Zwolle gereden. Ik heb me opgegeven om samen met Wim G. op de Pino te rijden. Maar het weer zit niet mee vandaag en Wim belt me op. We besluiten om de Pino maar niet te gebruiken. Dus besluit ik met m'n Quest mee te doen. Alleen moet er nog wel snel wat onderhoud gepleegd worden. De linker rem hapt de laatste tijd weer met nat wegdek dus moet die gesmeerd worden. Met wat noodgrepen smeer ik m'n remmen. Direct pomp ik de banden nog even op. Maar bij oppompen van de ene voorband (ik weet niet meer zeker welke het was maar ik meen de rechter) komt er wat witte vloeistof langs het ventiel naar buiten stromen. Er zit dus ergens een lek in die band. De band heb ik verwijderd en het lek gezocht. Het zoeken duurde niet lang. Ik hoefde alleen maar te kijken waar de hoeveelheid antilekvloeistof het meest was tussen binnen- en buitenband. Maar goed, de band was dus wederom effectief gedicht door de antilekvloeistof.

De band heb ik geplakt en de buitenband toch maar even vervangen door een nieuwe omdat ik met de race niet zit te wachten op wederom een lek.

Tot slot de lekstatistieken:

Lek 1: 2358km; Rechtsvoor; Kojak; gewoon lek
Lek 2: 3032km; Rechtsvoor; Kojak; vrij 'groot' stukje metaal.
Lek 3: 4922km; Rechtsvoor; Kojak; groot stuk glas
Lek 4: 6341km; Achter; Kojak; groot stuk glas maar effectief gedicht door SuperSealant; pas opgemerkt bij verwisselen van de band.
Lek 5: 6947km; Rechtsvoor; Kojak; niet duidelijk wat de veroorzaker was, wel veel steentjes/glas aangetroffen.
Lek 6, 7, 8, 9 en 10: 7859km; Achter; Furious Fred; 1 groter lek, 4 kleinere lekken, alle 5 gedicht door SuperSealant en pas opgemerkt bij verwisselen van de band.
Lek 11: 9570km; Rechtsvoor; Kojak; Vermoedelijk velglint
Lek 12: 11219km; Rechtsvoor (meen ik); Lek effectief gedicht door de race sealant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten