vrijdag 4 juni 2010

Ruimtegebrek... maar hij is ook zóóó laag

Vandaag zag ik waarachtig weer eens twee voertuigen die óók een vlaggetje nodig hebben. Op twee verschillende plekken heb ik Donkervoortjes zien rijden. Die zijn echt niet hoger dan een velomobiel.

Verder kwam m'n oudste dochter (5) nog met een leuke opmerking. Ze had vandaag net zo'n fiets zien rijden als pappa heeft. Dat was Dori volgens haar want het was een blauwe. Tja, dat is natuurlijk echte logica. Pappa heef't zo'n fiets in het oranje en dat is een 'Nemo-fiets' dus een blauwe moet dan wel een Dori-fiets zijn.


Tot slot nog even wat over dat ruimtegebrek. Dat is een derde onderwerp binnen dit bericht.
Onlangs heb ik een nieuwe smartphone gekocht: een HTC HD2. Dit apparaat gaat ook weer dienst doen als GPS en zal dus ook een plekje moeten vinden op het dashboard.

De vorige smartphone (HTC Touch Cruise) zat op zich op een handige en prettige plek maar op de momenten dat ik het schuimdekje wilde pakken of opbergen toch niet helemaal. Op die momenten stootte ik de smartphone uit z'n houder omdat hij eigenlijk wat te hoog zat.

De HD2 is een klein beetje hoger en zal dus nog meer dat probleem hebben. Vandaar dat ik hem lager wil plaatsen. Maar probleem: daar zit al het dashboardkastje. Nu heb ik het volgende idee. Ik maak een houder die ik weg kan klappen. En daar ben ik mee aan de slag gegaan. Het projectje is nog in uitvoering omdat ik de houders voor de HD2 nog niet heb maar het begin van het project is gerealiseerd.
Boven het dashboardkastje zit nu een keukenkastscharniertje gemonteerd. Daarop ga ik de houder monteren. Met dat scharnier kan ik dan de houder naar voren klappen zodat hij voor het dashboardkastje terecht komt. Hoeft de telefoon niet in z'n houder, dan klap ik de houder omhoog boven de wielkast, en is m'n dashboardkastje weer vrij.

Voor het dashboardkastje zit hij wel in de weg want de contactsleutel kan ik niet bereiken. Maar dat is eigenlijk geen probleem. Ik ben al meer dan eens uit m'n fiets gestapt en ben ik m'n mobieltje vergeten (mooi jatvoer, maar gelukkig is dat jatten nog niet gebeurd). Maar de sleutel vergeet ik eigenlijk nooit. Nu kan ik die niet goed bereiken omdat dan de telefoon ervoor zit, die moet ik dus eerst verwijderen en wegklappen.
Maar ook de accu-indicatoren kan ik niet meer zien. Dat kan wel eens een probleem worden op langere afstanden. Maar dat zie ik nog wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten