dinsdag 29 juni 2010

Nog een keer?

De knul met brommer die mij afgelopen vrijdag heeft aangereden zag ik gistermorgen op de heenweg ook weer brommeren. De knul neemt het allemaal niet zo nauw heb ik de indruk want hij reed in ieder geval (weer) op een plek waar hij niet hoort te rijden. Hij had gekozen voor de rijbaan tussen Hattemerbroek en de Oude IJsselbrug terwijl daar toch echt een vrijliggend verplicht fiets/bromfietspad naast ligt.

Vanmorgen kwam ik hem ook weer tegen. Deze keer toen ik vanaf de Ruiterlaan rechtsaf wilde slaan richting de Spoolderbergweg. Veel fietsers en bromfietsers vinden het daar nodig om de bocht flink aan te snijden en dan het liefst helemaal tot aan de binnenbocht, voor hun links van de weg. Niet verstandig want de bocht valt zeer slecht te overzien door bommen die aan de binnenkant van de bocht staan. De brommerrijders op de foto doen het nog relatief 'netjes' in vergelijking met veel anderen die dus nog veel krapper de bocht nemen.
Uit ervaring weet ik dat de bocht niet prettig te nemen is naar links, het nodigt wel heel erg uit om de binnenbocht te nemen. Maar doe dat dan wel met gepaste snelheid en blijf dan wel op z'n minst actief de bocht inkijken om te zien of er tegenliggers zijn.


Meneer de brommertrijder nam ook de binnentocht waardoor hij vanmorgen weer voor mij moest uitwijken omdat ik daar als tegenligger op m'n eigen weghelft de bocht wilde nemen naar rechts. Hieronder mijn zicht als ik richting het werk ga.

Het uitwijken hoefde gelukkig minder heftig dan afgelopen vrijdag. Maar meneer verzoekt wel de goden als je het mij vraagt.

2 opmerkingen:

  1. Sommige mensen denken ook gewoon niet na. Zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus nog niet oud genoeg om na te denken. Dat zou je verwachten, toch?
    Blijkbaar moet eerst zijn portemonnee leeg gehaald zijn, voor het doordringt (en voordat er niet repareerbare ongelukken komen).

    BeantwoordenVerwijderen