donderdag 5 december 2013

Racekap?

Hoezo racekap? Vanmiddag wilde mijn 'racekap' het luchtruim kiezen. Toen ik op het werk net ingestapt was, leek mijn racekap de benen, of eigenlijk, de vleugels te willlen nemen. Een snelle reactie van mijn kant wist dat te voorkomen.

De 12 kilometer naar huis, met grotendeels forse wind in de rug, ging voor mijn gevoel langzamer dan ooit. Met mijn linker hand heb ik het deksel van de racekap omlaag gehouden. Met mijn rechter hand heb ik gestuurd, geremd, geschakeld en richting aangegeven. Mijn linker hand diende dus puur als anker. En ongeveer een kilometer van m'n huis af was dat anker helemaal nodig want een ferme windruk leek bijna het vizier van m'n racekap te willen trekken.

Ik ben zonder kleerscheuren thuis gekomen en Quemo ook maar achteraf gezien had ik misschien toch beter alternatief vervoer kunnen kiezen.

Maar ja, treinen die niet meer rijden, meer drukte wat voorspeld was op de weg vanwege de Goedheiligman, dat maakte de keuze voor alternatief vervoer ook niet echt interessant.

4 opmerkingen:

  1. Ik vertrok om 17:00uur zonder racekap en zelfs zonder het standaard regendekje.
    Het regende wel iets, het onweerde ook nog iets en het waaide nog iets meer, maar uiteindelijk ben ik rustig en relaxt naar huis gefietst.
    In de stad had ik nog de meeste last van windvlagen tussen de gebouwen door, maar buiten de stad had ik echt bijna nergens last.
    De kruissnelheid lag wel een heel stuk lager :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wilfred,
    is dit iets voor jou? http://www.amazon.de/Goliath-32544006-Robo-Tropical-Spielset/dp/B00DYS3UO8/?tag=computerbild_red-21
    Groet van Wijnandt -geen racekap maar wel een heel mooie nieuwe skibril.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke rit waarvan je op eigen kracht kunt weglopen is een geslaagde rit :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben donderdag ook zonder problemen thuis gekomen. Geen racekap, wel een pet op waar je aan kon merken dat er best wel wat wind stond. Had het meer tegen dan mee.
    Maar de fiets hield zich prima rustig, kon lekker doortrappen, en de pet zit altijd goed bevestigd dus ook die heeft geen enkel moment de neiging gehad er vandoor te gaan.

    Groet,
    RJ

    BeantwoordenVerwijderen