vrijdag 13 december 2013

Lek 42: 29080 km

Gisteravond moest ik werken. Toen ik buiten bij mijn fiets kwam, zag ik het direct: achterband helemaal plat.
Omdat het buiten donker, koud en vochtig was, heb ik de fiets lekker naar binnen gereden om daar de band te vervangen.
Het lek lijkt aan de velgkant te zitten want daar zag ik wat Elite Racer Sealant door de binnenband komen.
De rit naar huis ging vlotter dan de heenweg gistermorgen. Dat kan komen omdat ik 's avonds vaak beter rijd maar het kan ook zijn dat het lek gistermorgen al deels z'n effect had, waardoor ik mogelijk met een zachte(re) band gereden heb. Ik was in ieder geval niet vooruit te branden terwijl het gisteravond een stuk vlotter ging.

[edit]
Er zat blijkbaar toch een klein lek aan de buitenkant.

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp dat je het niet vervelend vindt om lek te rijden? 42 keer sinds 2009 zie ik in je lekstatistieken. Da's toch wel een indrukwekkende score ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste keren dat ik lekken ontdek, is als ik thuis ben of op het werk. Verder heb ik ook wel wat lekken overdag met aangenaam weer gehad, ook geen bezwaar. Wat ik wel een keer vervelend vond was de keer dat ook m'n reserveband in no-time lek was en ik dus niets meer had. Maar een halve kilometer verderop was een fietsenmaker. Dus ook dat probleem opgelost. Een andere keer met koud, nat weer ook 2 lekken na elkaar, dan is plakken er niet meer bij maar ook daar een fietsenmaker binnen een kilometer afstand.

      Verwijderen
  2. Met welke banden rijd je eigenlijk rond?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet de meest lekbestendige banden. Het betreft voor een stel smalle Kojaks, achter in de zomer een brede Kojak maar in de winter met brede Furious Fred's.

      Verwijderen
  3. Hallo,

    Word je dat niet heel erg beu ondertussen? Op 29080 km 42x lek wil zeggen gemiddeld lekrijden na 692 km! Dat heb ik het zelfs bij de racefiets nog niet beleefd! Ik ben zelf nog lang niet aan die kilometers, maar op iets meer dan 12000 km met de Strada heb ik pas 1x lek gehad, ook toen de fiets thuis stond. Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn, gelijk een andere soort banden erop!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen