donderdag 6 december 2012

Sneeeeeeuw

Ik hoop dat Sinterklaas een beetje goed de avond van 5 op 6 december is doorgekomen want gisteravond begon het fraai te sneeuwen. Mooie dikke vlokken kwamen naar beneden. Maar gelukkig heb ik geen Klaas van het dak zien sodemieteren.

Maar vanmorgen lag het 'pak' er nog. Goed, héél dik was het niet maar voor zo'n eerste sneeuwbui ook echt niet kinderachtig; de hoeveelheid was toch echt dik genoeg om fatsoenlijk de ondergrond te bedekken.

Maar toen kwam de rit naar het werk. Ik had nog niet de moeite genomen om de Kojak van de achtervelg te trekken en er een gripbandje op te monteren. Met name bij het optrekken was wel merkbaar dat er totaal geen profiel op de Kojak zit want het wiel laten slippen was geen probleem.
Omdat ik ook vanmorgen geen tijd had om de band te verwisselen voordat ik naar het werk ging, heb ik maar een Furious Fred in m'n fiets gemikt. Op het werk heb binnen de band vervangen. Heel wat prettiger dan in m'n eigen koude garage.

Bij het oppompen van de band kreeg ik het idee dat de drukmeter van m'n fietspomp niet helemaal fris meer is. De band mag maximaal 5 bar hebben maar bij 3 bar op de meter kreeg ik al de indruk dat ik al heel wat verder was dan 3 bar. Bij 4 bar ben ik gestopt met pompen; ik vond het welletjes. Eerdaags toch maar eens een andere meter erop drukken om te zien wat die voor druk aangeeft.

Verder is er nog een ander metertje waarmee ik aan de slag moet. In bochten naar rechts was m'n snelheid volgens m'n fietscomputer ineens 0 km/h. Waarschijnlijk dus de sensor of magneet die niet meer goed op z'n plek zit. Dit soort klusjes doe ik liever in een lekkere lentezon bij een aangenaam temperatuurtje waarbij je je jas buiten niet meer aan hoeft te doen. Maar helaas hebben we niet alles voor het kiezen.

Maar voor morgenochtend ben ik nu beter voorbereid. Furious Fred mag me weer de winter doorhelpen.

1 opmerking:

  1. Dat was bij het sensortje van mijn Quest ook zo, die zat scheef aan de spaak, kennelijk iets losgeraakt.....maar daar wat aan doen das enkel kwestie van ff wieldoek losmaken en wiel ronddraaien tot je hem ziet zitten.....een band oppompen is evenveel( of weinig werk)

    BeantwoordenVerwijderen