zaterdag 8 december 2012

Fietscomputerperikelen: Wie wat bewaart.....

Wie wat bewaart...... heeft rommel. Maar ook: wie wat bewaart, die heeft wat.

Omdat ik nog niet weet wat de oorzaak is van mijn fietscomputerperikelen en ik geen zin heb om tijden in een koude garage aan de gang te gaan, heb ik besloten om het gewoon wat rigoureus aan te pakken. Omdat ik de oorzaak toch zoek in kabelbreuk (en met mij meerdere mensen, dank voor het meedenken) heb ik maar weer een nieuwe sensor gemaakt. Er zit momenteel al een meer 'hufterproof' sensor in m'n fiets, gemaakt van een reedcontact, een aluminium U-profieltje, snoer en een vracht 2-componentenlijm. ik heb gewoon een nieuwe gemaakt. zoals ik al zei: wie wat bewaart.....
Het eerder gebruikte U-profiel vond ik eigenlijk niet 'diep' genoeg en omdat ik toch vaak problemen heb om de sensor dicht genoeg bij de spaken/magneet te krijgen, kan er best een iets dikker stukje profiel gebruikt worden.
In de garage heb ik altijd wel restanten liggen van één en ander klusprojectje. Zo ook een mooi stukje profiel waar ik een stukje vanaf gezaagd heb en vervolgens stevig met de Dremel heb bewerkt. Daarna een stuk snoer (wat ik ook altijd heb liggen) wat ik voorzie van een nieuw reedcontact (heb ik doorgaans ook wel liggen). De volgende stap was het reedcontact in het profiel lijmen. Deze keer geen tweecomponentenlijm maar smeltlijm; gaat veel sneller en valt mooi te vormen zolang het nog wat zacht is.

Resultaat:





Straks nog monteren in de Quest.

Iemand die ziet wat voor afvalprofiel ik gebruikt heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten