zondag 9 december 2012

Fietscomputer kabelbreuk?

De oude sensor van m'n fietscomputer heb ik verwijderd en de nieuwe gemonteerd.
Uiteraard heb ik de oude wel bekeken op kabelbreuk. Maar van kabelbreuk is niet echt sprake. Kan ook niet echt want ik heb tamelijk dik audiosnoer gebruikt.


Duidelijk is wel dat de isolatielaag om beide draden gewoon door is.Maar ook is te zien dat het koper vanbinnen nog goed genoeg is en zeker dik genoeg.

Mijn gok is dat niet kabelbreuk maar kortsluiting een probleem is. De aders van beide draden lijken elkaar niet te kunnen raken maar wellicht dat de pekel van de afgelopen dagen een belangrijke rol gespeeld heeft.

M'n fiets heb ik nog niet getest (behalve dat ik m'n linker wiel van de grond getild heb en een zwieper gegeven, waarna de teller begon te werken). Morgen zien wat er gebeurt tijdens het rijden want pas bij rijden begon het probleem zich duidelijker voor te doen.

1 opmerking:

  1. Als het signaal naar 0 of bijv steeds 4-8 km/uur zakt > meestal kabelbreuk of onderbreking in reedcontact/inductieve sensor, vreemde waarde fluctuaties hoger en lager dan de gereden snelheid meestal sluiting/kopersluiting of door pekel (geleidend) water,

    BeantwoordenVerwijderen