maandag 18 juni 2012

Waardeloos weer?

Her en der in Nederland werd vandaag niet echt al te fraai weer verwacht. Gelukkig had ik op mijn ritje naar het werk mazzel. Geen regen gehad of andere narigheid. Sterker nog: het rijden ging vanmorgen best aangenaam en vlot.

Tegen de Oude IJsselbrug op zag ik een bromfiets naderen in m'n achteruitkijkspiegel. En omhoog gaat een brommer het probleemloos van mij winnen maar omlaag wil wel eens anders uitpakken.
Om mezelf (nog) niet het snot voor ogen te trappen heb ik rustig aangezet om harder te gaan rijden en op hem in te lopen. Maar dat inlopen ging ineens heel wat vlotter. Klinkt positief natuurlijk maar niet als je weet dat dat is vanwege verkeerslichten waar de brommerrijder, en even later ook ik, voor moest wachten. De brommer komt vlot op gang maar ik toch wat minder vlot.

Maar het mocht de pret niet drukken want ik kon (met hulp van toch nog een stukje omlaag, waar ik kon versnellen) toch de teller vrij vlot op 50 km/h krijgen. De bromfietser kon ik probleemloos voorbij.

In de verte was mijn volgende slachtoffer.... een snorfietser die, net als de bromfiets, overduidelijk niet opgefokt was en betrekkelijk rustig reed.
Het snelheidsverschil met de snorfiets was vrij fors. Ik heb daarom al enkele seconden van tevoren mijn komst aangekondigd met claxon en dingdongbel maar de vele geluidssignalen leken de snorfietser niet te bereiken.

Strak over de linker rand van het fietspad ben ik hem voorbij gestoken.

Maar het ging dus heerlijk vlot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten