zaterdag 16 juni 2012

Lek?

Of toch niet?

Gisteren reed ik, zoals gebruikelijk, met de Quest naar het werk. Toen ik tegen de Oude IJsselbrug omhoog reed, reed ik over een rondslingerend frisdrankblikje wat één of andere onverlaat gewoon van zich afgefl*kkerd had. Ik hoorde het blikje een tik tegen de body van de fiets geven. Een meter of 20 verder was een vreemd geluid hoorbaar. Het geluid deed me denken aan dat van een lekgeraakte autoband die heen en weer 'blubberend' om de velg  bewoog. Ik stuurde even een paar keer links/rechts om meer informatie te krijgen. Jawel..... links kwam het geluid vandaan en het effect werd meer bij sturen naar rechts dus links foute boel.

Ik zet m'n fiets aan de kant, haal een set binnen-/buitenband uit de fiets. Trek de pomp uit de staart en laat de fiets schuin tegen de railing van de brug steunen (wel even een doekje tussen body en railing gedaan).
Ik pak de velg en band beet om het wieldoekje los te trekken zodat ik het ventiel kan vinden. Maar nog voordat ik het wieldoekje van het wiel druk, voel ik wat vreemds.... de band is niet leeg.... de band is niet zacht maar gewoon nog knalhard. Hoe kan dat?

Ik hoefde niet lang na te denken. Ik kijk naar waar ik vandaan gekomen ben. Geen blikje te herkennen terwijl het blikje ook geen ruimte had om zich te 'verstoppen'. Nja, niet verstoppen? Wel dus maar dan in de wielkast van m'n Quest. Hij had zich ongeveer tussen wielkast en band tegen de veerpoot geklemd. Gelukkig liet hij zich gemakkelijk met de hand verwijderen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven weer. Ik kan me tijd nog wel heugen dat we dan verwoed schreven "Zie je nu wel dat die gesloten wielkasten....". Maar waarom? Misschien dat ik zelf ook nog wel eens (mini)Quest rijder word!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, in dit geval..... open of gesloten wielkast; met wieldoekjes had je hem bij geen enkele velomobiel zien zitten maar had hij wel bij elke velomobiel op die plek kunnen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen