zaterdag 24 maart 2012

Stil

De laatste tijd is het nogal stil op mijn blog. Reden? Met name werk. Druk en vaak 's avonds geen zin of tijd om nog wat te schrijven. Maar ik zit niet stil. Fietsen doe ik in ieder geval nog elke werkdag. Afgelopen week heb ik nog een opgefokte snorfiets de achterkant van mijn Quest laten zien. Ik heb een paar keer forse stukken (voor mijn begrip dan) 45, 50 en zelfs 52 km/h gefietst. Heerlijk, dat frisse lenteweer. Ik heb zelfs al een dag de racekap gedemonteerd en in m'n fiets opgeborgen gehad.

Maar waar ben ik dan druk mee?

Vliegtuigjes maken!
Op internet kwam ik terecht bij een leuk Youtube filmpje:

Eerst dacht ik dat het nep was. Na een paar keer flink vooruit en achteruit spoelen en talloze keren de video op pauze te hebben gezet, begon ik te snappen dat het geen 'fake' filmpje is maar 100% echt. Na wat meer filmpjes te hebben bekeken, kwam ik op een site uit waar heel wat leuk knutselvoer te vinden is:

http://www.sciencetoymaker.org/airSurfKit/

Van het één kwam het ander. Ik ben naar de bouwmarkt gegaan om wat spul te halen om piepschuim te kunnen snijden. Verder had ik het in de planning om een plaat piepschuim te kopen bij de bouwmarkt. Maar dat viel even tegen. Goed, de prijs valt wel mee maar de hoeveelheid niet. Hoezo één plaat? Dat gaat dus met meerdere platen tegelijk. Dat is niet een plaat van 100cm bij 50cm bij 5cm maar een pakket van 5x zo dik, dus 25 cm dik.

Hoe krijg je dat met je Quest mee? (om maar weer terug te gaan naar het onderwerp van mijn blog)


3 spanbanden liggen standaard in m'n Quest. Ze hebben al vaker dienst gedaan om grotere pakketten mee te krijgen. Eerder al een keer een steengril die aan de zijkant van m'n Quest hing te bungelen. Nu een lichter maar wel groter pakket.

Die trekhaak aan de linker kant is ook een mooi punt om iets aan te monteren:



Dan nog even wat leuks over de magneten.
De racekap kan ik met 4 magneten op de neus van de Quest vast'klikken' om te voorkomen dat hij eraf glijdt als ik in- of uitstap. Die 4 magneten zijn bij  normale weersomstandigheden (geen brute wind) zelfs sterk genoeg om met 30 km/h te kunnen fietsen terwijl de racekap op de neus van de fiets ligt. En ja, daar valt uitstekend mee te fietsen.

4 opmerkingen:

  1. Die polystyreen (die ik onder de vloer heb geplakt) kun je ook mooi polymaxeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent me weer wat te cryptisch. Polystyreen onder de vloer geplakt? Ik gok op een schuimachtige rol met glimmende laag folie op één kant. Maar ik doel eigenlijk meer op je term 'polymaxeren'. Hoe moet ik dit lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welnu, de pennenvrucht van een geoefend knutselaar.
    Je mag zelf graag polymerenkit van Bison aanbevelen, de 'Polymax'. Daar heb ik vervolgens uit de vrije hand het werkwoord "polymaxeren" van gemaakt (vrij naar Wim Schippers).
    Onder de vloer gewoon (te saai om over te bloggen) voor warmte isolatie! En nee, gewoon dezelfde tegels, dakpansgewijze over elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. p.s Ik heb het niet over TUSSEN de vloer maar er ONDER. Dus aangebracht vanuit de kruipruimte.
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen