vrijdag 12 augustus 2011

Boos op woef

Vanmorgen ben ik naar de stad geweest om iets op te halen. Heengaande ging ik door de stromende regen, een uitgelezen moment om het Versatiledakje gemonteerd te hebben..... maar helaas, ik had hem er niet op zitten.
Nadat ik in de winkel klaar was en buiten bij m'n fiets was, werd ik aangesproken door een ouder Engels sprekend stel. Ze stelden geïnteresseerd wat vragen over m'n fiets zoals of hij door een motortje werd aangedreven en wat de snelheid was.
Terug naar huis besefte ik dat ik nog wat vergeten was en ging dus weer terug.
De 2e keer dat ik de winkel uit kwam, werd ik aangesproken door mede-Quest-eigenaar 'Goose'. Hij wilde wel even de magneetbevestiging van het vizier zien.

Hij ging praktisch op hetzelfde moment richting huis als ik dus konden we even samen rijden, alleen hij op een martelfiets, ik in m'n Quest.
Op de Nieuwe Markt werd ik ineens door een luid blaffende hond achterna gezeten. Het beest was overduidelijk niet aangelijnd want de vrouw die vermoedelijk bij het beest hoorde, werd niet meegesleept en de afstand tussen woef en bazinnetje werd dermate groot dat zelfs de langste oprolwurglijntjes voor honden niet lang genoeg was daarvoor. Ik heb even woest naar het beest gebruld om te laten merken dat ook ik kan 'blaffen'. Bij de 2e keer taaide hij af.
Maar Ik was nog geen 40 meter verder of het kreng kwam me ineens voorbij rennen (nog altijd geen bazinnetje wat er achteraan gesleept werd helaas, hij was nog altijd niet aangelijnd). Deze keer had hij geen interesse in mij maar rende hij door naar de Sassenpoort. Bij de Sassenpoort aangekomen deed hij iets wel héél treffends. Sassen betekent namelijk 'urineren'. Het intelligente beest neemt de naam van de poort dus wel héél letterlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten