woensdag 25 mei 2011

Zwolle-Wezep, Wezep-Rijssen, Rijssen-Zwolle

Donderdag 19 mei heb ik een langere rit gemaakt voor woon-werkverkeer. Voor het werk moest ik na m'n gebruikelijke werkplek door naar Rijssen. Het weer was miezerig maar verder aangenaam om in te rijden met een velomobiel.

Deze rit heb ik al heel wat vaker gemaakt afgelopen jaren. Alleen deze keer heb ik met camera gereden. Deze keer geen uitgebreid verslag maar wat beelden zoals van werk aan de weg waar ze in ieder geval vorig jaar ook al mee bezig waren:

Verder heb je soms leuke reacties onderweg. Deze keer 2 die me opvielen. Niet superuitbundig maar toch, elke positieve reactie maakt een mens vrolijk:

De terugweg ging trouwens een stuk minder vlot dan de heenweg. Ik heb teruggaande nogal wat oponthoud gehad zoals een stel e-bikers die onder het viaduct bij Rijssen ijverig aan het kijken waren terwijl ze breeduit fietsen en daarmee beide rijstroken van het fietspad in gebruik namen. Mijn opmerkzaamheid was tijdens deze rit niet daverend (blijkt wel uit in ieder geval 2 siituaties) maar ik ben niet de enige. Het stel e-bikers reageerde niet op herhaaldelijk gebruik van de claxon waarbij ik al zeker op 100 meter afstand begonnen ben en gedurende het naderen vrijwel elke 2 seconden van me heb laten horen. Pas toen ik goed en wel achter ze reed, hadden ze in de gaten dat er meer verkeer op het fietspad was. Dit staat overigens niet in het filmpje. Ik heb mijn snelheid trouwens fors moeten laten dalen. Erg jammer omdat ik eerst de bult bij Rijssen omhoog heb moeten zwoegen om daarna te kunnen genieten van de vlotte afdaling, die dus afgebroken werd. Wel heb ik met Quemo een recordsnelheid gereden. Het kan nog altijd harder (met de Versatile heb ik fors meer gereden)
Dan nog een landbouwtrekker in Heino die (begrijpelijkerwijs) nogal langzaam reed. Inhalen was er ook absoluut niet bij.
Tot slot nog een brandweerwagen die het wegdek schoon aan het spuiten was. Reden van het spuiten weet ik niet.

Uiteindelijk ben ik thuis aangekomen met de volgende gegevens:

Sigma 1606:
Trip: 108,19 km
Triptijd: 3:33:30
Gemiddelde gereden snelheid: 30,40 km/h
Gemiddelde trapfrequentie: 89
Maximale snelheid: 67,76 km/h
Totaalstand: 15591 km (niet van deze dag uiteraard)

Vrijdag ga ik in de herkansing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten