woensdag 18 mei 2011

RIS beantwoord met een betere LIS

RIS? LIS? Ja, Racefiets Inhaal Syndroom en Ligfiets Inhaal Syndroom. En omdat beelden meer zeggen dan woorden:

Filmpje via Youtube bekijken kan ook, dan staat er ook commentaar in beeld.

Maar goed, soms kom je toch 'echte' racefietsers tegen. De meeste racefietsers die ik ontmoet rijden vaak ontspannen met de handjes aan de bovenkant met een rustig tempo (niets mis mee, daar niet van!) en laten zich vaak niet verleiden tot een potje vlotter doorfietsen. Maar vandaag dus wel.

Aan het filmpje valt te zien dat hij een forse voorsprong had en dat ik toch wel wat tijd nodig heb om bij hem te komen. Ik doe dat notabene met een vaartje van zo'n 40 km/h.
Zodra ik bij hem ben, laat ik m'n snelheid wat zaken om te zien hoe hard hij rijdt: zo'n 35 km/h. Zodra ik voorbij ben en weer 40 op m'n teller heb, zet hij dus de achtervolging in. Tja, dan wordt het bij mij een acuut gevalletje RVS (Racefiets Voorblijf Syndroom). Ik voer de snelheid dus op. Maar bij 48,5 km/h haakt hij toch af.
Hij groet nog wel even vriendelijk naar m'n achteruitkijkspiegels.

Deze racefietser is niet wat ik gewend ben. Deze kan tenminste wel laten zien wat fietsen is. Het is dat ik een Quest heb, anders denk ik dat ik het duidelijk tegen hem had afgelegd. Ik heb een snellere fiets maar HIJ is beter.

Complimenten aan deze racefietser! En bedankt :-) Altijd leuk zo'n spelletje (desnoods als de andere partij sneller is)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Wilfred,

    ennu nog ff bij W.S. langs met je Quest. 'n Beetje reserve kan geen kwaad...

    En sparen voor 'n carbon Quest natuurlijk :-)

    Veel Fietsplezier!

    Wijnandt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben met de Strada wel eens ingehaald door een race-fietser.... Niet verder vertellen hoor!

    Welke software gebruik jij om je video te bewerken? Is een stuk minder saai als je stukken 'door kunt spoelen' zoals in jouw filmpje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor het versneld doorspoelen heb ik gebruik gemaakt van Adobe Premiere en inderdaad, omdat het anders erg saai is of je moet enorm veel eruit knippen, wat in dit filmpje weer minder duidelijk beeld geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook wel respect voor sommige racefietsers zeker als ze 15 km lang je blijven volgen met 33 km/hr. Oke voor een velo niet bijzonder natuurlijk maar ik rij met een open ligger.
    Ik heb weleens last van BIEVS, dit is het Bus Inhaal En Voorblijf Syndroom, dan kijk ik of ik de sneller dan bus kan zijn op mijn forensenroute.

    BeantwoordenVerwijderen