donderdag 17 maart 2011

Uitdaging?

Mijn conditie laat de laatste dagen lichtelijk te wensen over. Ik sukkelde met een gangetje van vermoedelijk tussen de 15 en 20 km/h tegen de oude IJsselbrug op. Ineens zag ik in m'n spiegels een donkere gestalte die aan de bewegingen en de vorm van het silhouet wel een racefietser leek te zijn. De donkere gestalte bewoog alsof hij lekker vlot de bult op probeerde te komen. Hoe vlot dat was, weet ik niet maar wel weet ik dat het vlotter ging dan ik.  Maar goed, heuveltje op wil zo'n racefietsje wel wat vlotter omhoog komen. Hij naderde dan ook rap.

Hoewel hij naderde, voor mij begon de gein pas echt bovenop. Eenmaal boven wordt het immers even vlak wegdek met vlot daarna de weg omlaag. Ik heb gewoon rustig de snelheid opgevoerd en daar is een Quest wel goed in. Steeds iets snelller, nog sneller, nóg sneller. Verkeerslicht werkte mee en sprong op groen nog voordat ik moest afremmen. Dus het versnellen ging door. Achter me zag ik dat hij ook rechtdoor ging. Maar veel meer dan dat heb ik niet gezien. Ik heb herhaaldelijk m'n achteruitijkspiegels in de gaten gehouden maar 44 km/h het eerste stuk, wat afzakte naar 38 km/h was toch echt teveel voor hem. In no-time was ik hem volledig kwijt.

4 opmerkingen:

  1. Wacht maar af tot Fabian Cancellara achter je zit, dan ben je hem binnen 10 minuten uit het zicht verloren (aan de voorzijde wel te verstaan) #lol
    Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is geen uitdaging meer maar gewoon zwaar ingemaakt worden :D
    Dat soort tegenstanders laat ik liever over aan de echte racers onder de ligfietsers.

    Maar ik denk niet dat Cancellara de enige is hoor. Ik denk (of eigenlijk: weet) dat ik door heel wat minder bekende, niet professionele rijders, ook uit Nederland gewoon finaal weggereden word.

    We hebben hier 'De ster van Zwolle'. Snelheden die daar gereden worden over die afstand ga ik bijvoorbeeld ook niet redden.

    Maar dat alles neemt niet weg dat het wel leuk is als je op een gegeven moment een 'tegenstander' hebt die aan je gewaagd is (of eigenlijk een betere rijder maar met minder snelle fiets maar totaal combinatie vergelijkbaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met recht dat je 'De ster van Zwolle' tussen aanhalingstekens zet, ik krijg daar hele rare associaties bij (en ik ben niet eens homofiel!):-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm, toch denk ik dat het meer zegt over jou ;-)
    Maar goed, 'a dirty mind is a joy for everyone'

    Maar het gaat dus over: http://www.stervanzwolle.nl/

    BeantwoordenVerwijderen