zaterdag 5 maart 2011

Afstandbediening van het alarm heeft kuren

Mijn fiets heb ik nu ruim 2 jaar. In die tijd heb ik de fiets uiteraard niet stil laten staan. Vrijwel dagelijks heb ik veel plezier van mijn fiets en alles wat erop en eraan zit. Zo ook het alarm. Ook die wordt altijd ingeschakeld als hij niet in de garage staat maar ergens anders. De afstandbediening die erbij zit, ziet er dan ook verre van 'nieuw' uit. De chroomlaag die erop zit (of eigenlijk meer: zat) is flink versleten en op sommige plekken zelfs volledig weggesleten waardoor het ding nu niet de grijze chroomglans maar een rode koperglans heeft van het onderliggende koper.

Sinds een week doet de afstandbediening van m'n alarm vreemd. Een paar keer per dag doet het ding net alsof ik er net een nieuwe batterij in heb gedaan. Ik heb gekeken of ik ergens een slechte verbinding kon vinden maar zie niets. Batterij heb ik uiteraard voor de zekerheid vervangen maar bracht geen oplossing.

Een nieuwe afstandbediening kost maarliefst 39 euro exclusief 7 euro verzendkosten. Een nieuwe alarm kost 89 euro of met microgolfsensor 99 euro exclusief 7 euro verzendkosten maar dan heb je dus wel 2 afstanbedieningen, een alarmmodule reserve, een sirene reserve en eventueel een microgolfsensor reserve. Ik heb daarom gekozen voor een compleet nieuw alarm.

2 opmerkingen:

  1. Quemo , het alarm wat jij in je fiets hebt is een motoralarm en geschikt voor 12 volt , vlgs mij heeft een quest een 6 volt accu , dus hoe heb je dit gedaan /aangesloten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Gerrit:

    Heel simpel. Ik heb de electronica in m'n Quest zelf geregeld..... en dus ook zelf accu's gekozen en dat zijn 12V accu's geworden.

    BeantwoordenVerwijderen