Afgelopen dinsdag had ik het in de planning om naar Dronten te rijden. De klem waarmee ik het stuur recht overeind kan laten staan is gebroken. Ik had een reserve-exemplaar liggen alleen die blijkt enorm scheef geboord te zijn waardoor ik hem niet goed kan monteren. Vandaar dat ik na het werk richting Dronten wilde.
Helaas liep één en ander op het werk een half uur uit. Daarmee was de tijd te beperkt geworden en had ik me voorgenomen om toch maar een andere keer naar Dronten te gaan.
Toen ik na het werk bij m'n fiets kwam en ingestapt was, vond ik de fiets nogal scheef staan. Mijn rechter voorband was finaal plat.
Ik heb een nieuwe set binnenband/buitenband gemonteerd en ben naar huis gereden. Daar heb ik getracht het lek in de platte binnenband te vinden maar niets. De binnenband heb ik zodanig veel lucht gegeven dat de band 2x zo dik was. Ook heb ik de band flink opgerekt maar geen lek te bekennen. Ook de buitenband had geen vochtige plekken van de antilekvloeistof. Het lijkt erop dat het ventiel niet goed dicht heeft gezeten.
Ook apart was een vreemd geluid bij het achterwiel. Het deed me wat denken aan spuitende antilekvloeistof. Maar ook bij de achterband geen lek te vinden. De druk lijkt nog goed. Dus wat daar nou de oorzaak van was is me ook niet duidelijk.
Verder nog een ratelend geluid en gevoel uit de ketting. Wellicht dat er zo langzamerhand een kettinggeleiderwieltje vervangen moet worden. Maar mogelijk is het ook iets anders. De derailleur heeft eigenlijk net te weinig ruimte in de 'kettingkast' als de ketting achter op het grootste blad ligt. Misschien dat er daar iets aanloopt.
En ik heb afgelopen weekend de ketting gesmeerd. Die was redelijk aan de droge kant. Het gevolg van het smeren was dat de fiets toch voelbaar vlotter rijdt. Dan was de smeerbeurt dus echt hard nodig.
Komende zaterdag heb ik het ritje naar Dronten in de planning.
Omdat ik geen lek heb gevonden plaats ik deze keer geen statistieken. Wel even de kilometerstand: 14472.
Weer de planning niet gehaald! Een dag te vroeg naar Dronten.
BeantwoordenVerwijderenMaar da's best wel gevaarlijk wat u doet meneer van Norel, zo stuntend op twee wielen door de bochten....
Sorry...... morgen gaat hem inderdaad niet meer worden omdat ik inderdaad vandaag geweest ben. En ik stunt niet op 2 wielen door de bocht, ik doe pogingen banden te sparen ;-)
BeantwoordenVerwijderenMaar jij zat vermoedelijk dus in de grijze (ik meen) Peugeot?
Yep, op zoek naar een italiaanse trapas. (Scheelt 1 mm met een gewone), voor een di Blasi vouwfiets.
BeantwoordenVerwijderen