zaterdag 11 april 2009

Wat ze zeggen (4) en Rode velomobiel?

Vandaag heb ik even wat spulletjes weggebracht naar de kringloop. We hebben nieuwe pannen gekocht dus konden de oude pannen de deur uit. Weggooien wat nog goed is, is niet helemaal mijn ding. Ik geef het liever een tweede leven. De kringloop is daar een goede plek voor.

Bij de kringloop bewonderden 2 heren mijn fiets. De één had het over zo'n fiets in de Aa-landen. Ik opperde een gele met blauwe bestickering. Maar nee, hij had het over een rode. Een smal model. De jongen (eigenaar) zou hem nog maar sinds kort hebben. Ik heb geen idee wie dat zou kunnen zijn.

Verder ben ik nog even naar de markt geweest naar de marktman waar ik altijd m'n broeken haal. Hij had Quemo nog niet gezien en vond het een mooi apparaat. 'Kost wel wat zeker?'. Hij gokte op 2500 euro. Toen ik het werkelijke bedrag noemde, slikt hij toch even met de mededeling: 'Ik heb Harley's in m'n garage staan die minder kosten dan dat!'

Toen ik klaar was, ben ik verder over de markt gereden. Stapvoets in de laagste versnelling met 4 km/h, gelijk aan het winkelend publiek. Ik reed een kraampje voorbij (ja, ik reed er heel wat meer voorbij, maar het gaat om dat éne kraampje). De marktman sprak in een 'raadsel'-toontje: 'Het is lang, het is laag, het rijdt langzaam over de markt'. Ik vulde aan: 'Ra ra, wat is dat?'

4 opmerkingen:

  1. was dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien Quemo en de besturder???:P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit niets uit. Hij had het eerst over oranje, niet over rood maar dat was nadat ik Quesjer genoemd had, meer 'rood' volgens hem.
    Ik ben wel eens in de Aa-landen maar niet zo gek vaak. Ik kan me verder ook niet herinneren dat ik de man in kwestie gesproken heb toen ik Quemo net had (en hij nog helemaal oranje was). En in de Aa-landen woon ik niet. Maar goed, geen garantie dat hij misschien per ongeluk toch mijn Quest bedoelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat ik zo'n Garmin heb want weet niet eens wat 'n "Aa-land" is.
    Wel het verschil tussen de Afrikaanse en de Aziatische olifant: de Postcode.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Behalve de postcode zit er ook een fors verschil in formaat (en dat ook nog eens in de oren). De Aziatische olifant is een stuk kleiner. In circussen zie je eigenlijk altijd de Aziatische.

    Maar over die Aa-landen. Dat is een wijk van Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen