vrijdag 10 april 2009

Wat ze zeggen (3)

Vandaag hebben we een nieuwe pannenset gekocht. We waren met de bus, dus heb ik de pannenset lekker in de winkel laten staan. Ik heb weinig trek om met 6 zware pannen rond te sjouwen in de bus en de routes tussen winkel/bushalte en bushalte/huis. Voor mij geen snijdende tashengsels in m'n handen. Daarom ben ik naderhand met de Quest (met Cyclone erachter) de pannen op gaan halen.

Onderweg ben ik nog even langs de fietsenmaker gegaan om een 15-tands achtertandwieltje te halen voor het kinderfietsje van onze oudste dochter. Zo kan ze wat beter meekomen als we gaan fietsen.

Maar goed, ik ben door Zwolle centrum gereden waar markt was. Commentaar genoeg dan uiteraard. Moeders die zeggen tegen hun kind 'ja, je mag hier niet met de auto komen'. Hm, dan vraag ik me af wat al die marktlui met hun busjes er doen. Maar goed, ze heeft gelijk. Alleen ben ik toch echt geen auto, ook geen brommer of snorfiets maar een fiets. En die mag er wel komen. Negeren dus en doorrijden.

Even later kom ik langs De Harmonie. Daar zitten 2 mannen lekker in het zonnetje op het trappetje. De ene merkt op dat het waarschijnlijk wel een heel erg snelle fiets is. De ander beaamt dat. De eerste merkt vervolgens op dat het met die snelheid op de markt wel even anders zit. Daar heb ik toch maar even op gereageerd want de man heeft gewoon helemaal gelijk. Inderdaad, op een drukke markt kom je met zo'n snelle fiets niet echt vlot vooruit. Maar ach, ik wist het en ik heb 3 wielen dus omvallen bij te lage snelheid is er toch niet bij.

Bij de 'pannentoko' aangekomen heb ik m'n fiets geparkeerd, ben naar binnen gegaan en heb de pannen opgehaald. Terug bij m'n fiets staat een vrouw m'n fiets te bewonderen. Ze gaf aan nog nooit zo'n ding gezien te hebben. Ook meende ze dat het een brommer was. Ik heb dus maar even uitgelegd dat het een fiets is. Waar de trappers zaten? Tja, voorin dus. En het dakje, ik kan niet open rijden dacht ze want dan hangt dat dakje zo op die neus te bungelen. Maar dat valt gemakkelijk op te lossen door het dakje te verwijderen. Maar waar ik hem dan laat? Gewoon oprollen en in de fiets wegdrukken.
Kortom: mevrouw wilde tcoh wel graag wat dingetjes weten.

De spullen heb ik in de Cyclone geladen en 1 doos in de staart van de Quest want die paste echt met geen mogelijkheid meer in het karretje.

Onderweg naar huis ben ik nog begroet door een paar jonge gasten in een Volkswagen Polo ofzo. Toeterend en uit het raamhangend lieten ze een brede, goedkeurende grijns zien. Ik heb teruggetoeterd en gezwaaid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten