woensdag 27 februari 2013

Ongeduldig: Philips koplamp

Vorige week heb ik Philips via e-mail op de hoogte gesteld van mijn opgeblazen lamp. De website bevat daarvoor een formulier met wat vreemde eigenschappen. Ik kon namelijk aangeven wanneer ik teruggebeld wilde worden. Ik kon kiezen uit werkdagen, zaterdag en zondag. Verder kon ik daarna kiezen uit 's morgens, 's middags en 's avonds. Leuk detail daarbij is dat naast de invulvakjes staat aangegeven dat hun telefonische dienst alleen op werkdagen tussen 9:00h en 18:00h (ongeveer; in ieder geval normale werkuren overdag). Betekent dit dat ze mij in het weekend en 's avonds niet kunnen bellen? 's Avonds was mij het beste uitgekomen; grootste kans dat ik thuis ben. Maar ik heb daarom toch maar aangegeven 's middags op werkdagen. Vorige week had ik nog vakantie en normaal is er hier iemand elke middag iemand thuis behalve maandag. Met andere woorden: veel kans dat ze me op een werkdag 's middags kunnen bereiken.

Maar ik heb behalve het automatisch gegenereerde mailtje nog geen ander signaal van Philips gehad. Dus heb ik vandaag maar eens de telefoon gepakt om ze te bellen. Dit lijkt heel wat vlotter te gaan dan via e-mail want vrijwel direct had ik iemand aan de lijn die mijn gegevens heeft opgenomen. Ik krijg nu als het goed is een mailtje met daarin gegevens hoe ik de boel kan verzenden naar Phililps zodat ze hem daar kunnen bekijken.

Ik heb nog wel een keer aangekaart dat de hanleiding die erbij zit gebrekkig is en bovendien niet voor 'mijn' lamp. Ook heb ik gezegd dat ik er geen trek in heb om een nieuwe lamp op dezelfde manier op te blazen en dat ik dus wel graag een degelijke handleiding wil hebben.

En terwijl ik dit bericht zit te typen zie ik in mijn scherm het mailtje van Philips binnen komen. Heel mooi, ik kan het pakket laten afhalen. Ik hoef dus niet zelf te verzenden.

Later meer over dit verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten