woensdag 1 juni 2011

Extra ritje naar het werk met nog geen 13 km/h gemiddeld

Hoewel woensdag mijn vrije dag is, ben ik vandaag toch naar het werk gegaan. Mijn jongste dochtertje heb ik op woensdag zowiezo al thuis lopen maar m'n oudste vandaag ook omdat zij vakantie heeft. Gelukkig was het vandaag heerlijk weer, een mooie gelegenheid om eens te zien wat m'n oudste dochtertje (bijna 7) kan. 'Lange' afstanden heeft ze nog nooit gefietst. Maar een goede conditie zou ze wel moeten hebben omdat we nagenoeg altijd lopen of fietsen. Ze is zeker geen kind van de 'achterbankgeneratie'.

Maar goed, mooi weer, dus op de fiets naar Wezep. Omdat ik geen idee had van het tempo, ben ik uitgegaan van zo'n anderhalf uur fietsen (gemiddelde van zo'n 9 à 10 km/h). Goed, ik weet wel hoe hard ze fietst als ze in normaal tempo rijdt, zo'n 14 km/h, maar wat daar van over blijft op een hele rit is dus de vraag. En als je pech hebt, moet je onderweg nog stoppen ook om welke reden dan ook.

We zijn dus mooi op tijd vertrokken. Zij op haar fietsje met 20" wieltjes, ik op m'n Fujin omdat ik dan eventueel kan duwen mocht ze het te moeilijk krijgen. De jongste dochter (bijna 4) kan fietsen zonder zijwieltjes maar durft het nog niet helemaal. Bovendien fietst ze nog niet zeker genoeg dus die ging lekker in de fietskar achter m'n Fujin.

Het fietsen ging uitstekend. IJverig kletsend zijn we naar Wezep gereden om daar met een gemiddelde van maarliefst 13,2 km/h aan te komen. Dat is wel even wat anders dan de maximale 10 km/h gemiddeld waar ik op gerekend had. We hebben de 12 kilometer dan ook niet in anderhalf uur gedaan maar binnen een uur want stoppen was ook niet nodig.

De terugweg (een uurtje of 3 later) ging wel wat langzamer maar de totale retourrit is gemiddeld toch nog op 12,74 km/h gemiddeld uitgekomen. Zeer netjes!

Het (voor mijn doen) lage gemiddelde heeft dus een duidelijke oorzaak. Desondanks ben ik toch zéér tevreden met dat gemiddelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten