2 lekken rechtsvoor waarvan 1 forse en 1 kleintje
4 lekken achter waarvan 1 forse en 3 kleintjes
Nog een leuke ervaring. Diverse mensen zullen inmiddels ook wel weten dat de ene band gemakkelijker van de velg te halen is of juist te leggen dan de andere band. Van de 20" Kojaks had ik al aangegeven dat die vrij gemakkelijk van de velg willen komen. Gisteren werd me even duidelijk HOE gemakkelijk. Ik had m'n ene hand nodig om de Quest te balanceren en moest dus met de andere hand de band van de velg halen. Dat ging zonder problemen. Dit is de eerste keer dat ik een draadband met maar één hand en zonder gereedschap van de velg heb gewipt.
Tot slot de lekstatistieken:
Lek 1: 2358km;
- Rechtsvoor; Kojak; gewoon lek
- Rechtsvoor; Kojak; vrij 'groot' stukje metaal.
- Rechtsvoor; Kojak; groot stuk glas
- Achter; Kojak; groot stuk glas maar effectief gedicht door SuperSealant; pas opgemerkt bij verwisselen van de band.
- Rechtsvoor; Kojak; niet duidelijk wat de veroorzaker was, wel veel steentjes/glas aangetroffen.
- Achter; Furious Fred; 1 groter lek, 4 kleinere lekken, alle 5 gedicht door SuperSealant en pas opgemerkt bij verwisselen van de band.
- Rechtsvoor; Kojak; Vermoedelijk velglint
- Rechtsvoor (meen ik); Lek effectief gedicht door de race sealant
- Links- en rechtsvoor; Lek effectief gedicht door de race sealant
- 2 rechtsvoor waarvan 1 gedicht bij 5 bar.
- 4 achter waarvan 1 pas gedicht bij 2 bar.
- Andere 4 lekken (voor en achter) effectief gedicht.
Volgens mij ben jij inmiddels toch al wel recordhouder kwa lekke banden. Niet dat ik jaloers op je ben ....
BeantwoordenVerwijderenDaar lijkt het wel op ja.
BeantwoordenVerwijderenMet de Kojaks rijd ik ongeveer eens elke 1000 kilometer lek. Maar met de Furious Fred (of het nou met of zonder die antileklaag van Schwalbe is, maakt niet zo gek veel uit heb ik het idee) is het dus blijkbaar heel vaak raak. Maar gelukkig doet de Elite Race Sealant aardig waarvoor hij gemaakt is.
Ik heb de eerste 5000 km gereden zonder ook maar 1 lek. Toen ik richting Giessen ging eind vorig jaar kreeg ik m'n eerste lek (5 nietjes in m'n rechterband). Daarna op de terugweg nog een lek (achterband) en ondertussen heb ik lek nummer 7 (bij 8247 km). De laatste 3 lekken zijn in de winter gebeurd (tijdens de 4 dagen oliebollentocht). Bij het verwisselen van 1 van de binnenbanden viel me op dat er bij de buitenband een scheur van 3 a 4 cm in de lengte richting zat (niet helemaal door gelukkig). Inmiddels heb ik links en rechts verwisseld en is de band met scheur vervangen door de reserve band. De eerste slijtageplekken beginnen zich dus al te vertonen, maar dat mag ook wel na dik 8000 km. Ik ben wel een redelijk stevige rijder, bochten worden ook zo snel mogelijk genomen. Oh ja, 'k heb er 20" Vredestein Perfect Moiree onder zitten (47 mm).
BeantwoordenVerwijderen8000 kilometer met een stel voorbanden ga ik echt niet redden. Ik ben blij met 5000, tevreden met 4000 en erg blij met 6000 (tevens mijn record zo ongeveer).
BeantwoordenVerwijderenMet mijn eerste velomobiel (Alleweder) heb ik 15000 kilometer gereden met elke 5000 kilometer een keer lek. Met de Versatile ging dat naar elke 1000 kilometer. Nu ga ik dus aardig in de richting van elke 500 kilometer. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik nu met de Quest dus maar weinig last heb gehad van die lekken omdat de meeste netjes gedicht zijn nog voordat ik ze opgemerkt heb.
Maar vandaag was het dus weer feest.....