maandag 28 juli 2014

Lek 43: 31829 km

Vakantie, ik fiets weinig. Vorige week heb ik even de fiets gebruikt, toen viel het me op dat de fiets nogal dweilerig door de bocht naar rechts ging. Vandaag had ik de fiets weer nodig dus voor de zekerheid maar even alle banden op spanning gebracht.

Maar vlak na vertrek hoorde ik al een sissend geluid. Desondanks kon ik wel door blijven rijden. De korte rit heb ik gewoon kunnen maken.

Thuis heb ik de linker voorband van de fiets getrokken. en het was direct duidelijk. In de buitenband lag sealant dus inderdaad een lek.

De band wilde met de sealant dus niet op 6 bar blijven maar bleef wel hard genoeg om gewoon lekker door te kunnen rijden. Alleen in bochten was de band te zacht.
De Sealant heeft dus vrij goed z'n werk gedaan.

2 opmerkingen:

  1. Als ik het goed begrijp/uitreken, dan heb je elke 740km een lekke band.......wow.

    Dat is best wel heel erg vaak :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt. Maar zolang ik onderweg niet stil kom te staan, vind ik het best. En onderweg heb ik maar heel weinig hoeven plakken.

    BeantwoordenVerwijderen