donderdag 20 juni 2013

Nachtritjes

Een paar keer per jaar moet ik 's avonds werken. Voordeel daarvan is dat ik weer 25 kilometer extra rijd in zo'n week. En een ander voordeel is dat ik dan 's avonds of 's nachts terug naar huis mag fietsen. Zeker 's nachts. Het is dan heerlijk rustig op de weg en mijn conditie is dan vaak ook wat beter.

Gisteravond moest ik ook weer werken tot laat, waardoor ik rond 12 uur 's nachts naar huis ging.

Ooit heb ik binnen 22 minuten de rit tussen werk en huis gereden. Gisteravond heb ik het gedaan binnen 21 minuten: 20 minuten en 44 seconden. Goed voor een gemiddelde van 36,5 km/h. Voor een Quest misschien een 'laag' gemiddelde maar.....

Als je weet dat op die route 4 rotondes, 2 bruggen 3 verkeerslichten (2 knipperen 's nachts maar één heb ik niet helemaal legaal gepasseerd) en 18 bochten zitten (waarvan maar 1 op volle snelheid genomen kan worden als ik mazzel heb), dan is dat helemaal zo gek nog niet.

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, die nachtelijke ritten! Ik heb ze bijna dagelijks. 05:00 uur beginnen of na 22:00 klaar (soms later). Heerlijk. Niets lekkerder dan door het donker crossen met niets dan het schijnsel van de koplampen. Ik moet dan altijd denken aan het nummer van Bløf: Rijden door de nacht. Heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes, ik moet het nog maar zien te halen, mijn max gemiddeld staat op 32km/u maar normaal is het ongeveer 26km/u

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Holy #$%&!

    Wat is je kruissnelheid op een recht stuk?
    Ik heb zelf een Versatile en uh.. 36,5 km/h gemiddeld ....
    dat kan ik mooi vergeten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je heb het maar druk met het tellen en bijhouden van al die dingen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Robert-Jan
    Inderdaad gewoon heerlijk. Maar niet zozeer vanwege het schijnsel van de koplampen maar meer omdat m'n lichaam er dan zin in heeft maar ook de fiets beter lijkt te rijden.

    @Mark
    Inmiddels heb ik meer dan 65.000 velomobielkilometers gereden. In die kilometers zijn m'n fietsen sneller geworden (Alleweder - Versatile - Quest) maar ook ik ben sneller/sterker geworden heb ik het idee. Er zijn tijden geweest dat ik blij was met een gemiddelde van 25 km/h.

    @Rob
    Kruissnelheid op het rechte stuk ligt dan zo tussen de 40 en 45 km/h maar soms ook wel hoger.
    Mijn hoogste gemiddelde op m'n woon-werk-traject met de Versatile was 32,7 km/h. Maar er zijn mensen die het veel beter kunnen (met de Versatile dus).

    @Marcel:
    Tellen en bijhouden van al die dingen. Moet jij zeggen :P ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat nachtrijden heeft inderdaad een heel eigen sfeertje. Ik rij 's ochtends een groot deel van het jaar in het donker en herken het..

    BeantwoordenVerwijderen