tag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post5683992818238422713..comments2023-05-28T12:41:25.070+02:00Comments on Quemo: Sportschool en transportQuemohttp://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-49738899760719596252009-05-27T09:40:14.067+02:002009-05-27T09:40:14.067+02:00Doorgaans vind ik de Cyclone helemaal niet beroerd...Doorgaans vind ik de Cyclone helemaal niet beroerd rijden. Hij volgt betrekkelijk goed en echt een windvanger is hij volgens mij ook niet. Wel heb ik de indruk dat het verschil met of zonder Cyclone bij de Quest groter is dan bij de Fujin.<br /><br />De bandjes die erop liggen zullen vast niet de snelste zijn maar goed, het is ook weer niet zo dat ze de snelheid met 10 km/h laten zakken zoals de windvanger genaamd Burley D'Lite (nee, geen slechte kar, echt niet maar het ding is gewoon groter omdat er kinderen in moeten passen, dat lukt met de Cyclone ook wel maar dan wel met flink dubbel gevouwen kinderen en dat zal vast de bedoeling niet zijn).<br /><br />De grootste oorzaak was nu in ieder geval het veel grotere gewicht in combinatie met groter volume dan normaal en vermoedelijk iets te zachte bandjes. Allene hard durf ik ze niet meer op te pompen want dan knallen (letterlijk) ze van de velg af.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-82220189140761572082009-05-26T00:18:27.624+02:002009-05-26T00:18:27.624+02:00Hoi Wilfred,
Ook mij valt het op dat rijden emt de...Hoi Wilfred,<br />Ook mij valt het op dat rijden emt de Cyclone opvallend veel zwaarder gaat. Ik heb het er ook met Anton Luitink wel eens over gehad, en hij vermoedde dat dit komt omdat op het punt waar de aanhanger begint, de lucht samengevoegd en erg turbulent is. Voeg dat bij de niet erg aerodynamische vorm en mogelijk ook de wat mindere bandjes. (Geen idee wat er bij mij opligt, maar ik heb een erg oud type Cyclone met wrs. nog de origineel meegeleverde banden) en de belading dus rolweerstand van nog eens twee banden, kortom, de som is meer dan de twee delen doen vermoeden..... En dat voel je inderdaad behoorlijk. Veel respect dus voor Ymte, die met een kar vol kids menig lange afstand weet te overbruggen met snelheden waar wij ons niet voor zouden schamen.....<br /><br />Gister trouwens 245 km in 10.45 uur, maar dat was -eerlijk is eerlijk- zonder aanhanger.<br />Groet van QuesjerAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/11283918273073208024noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-32671942933344350122009-05-08T14:55:00.000+02:002009-05-08T14:55:00.000+02:00Met je 'aanvoegende wijs' spreek je voor mij meer ...Met je 'aanvoegende wijs' spreek je voor mij meer in raadsels dan met het gebruik van aanhalingstekens ;-)<br />Nee, het was me dus nog niet opgevallen.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-852218032887383292009-05-07T13:18:00.000+02:002009-05-07T13:18:00.000+02:00Precies mijn idee hierover dat recyclen (schrijf i...Precies mijn idee hierover dat recyclen (schrijf ik ook na de aanschaf v.e. 2'hands 'Hafa').<br />Het is te hopen dat je je kinderen ook later bij kunt brengen dat gebruikte spullen niet 'minder' <br />zijn!<br />Trouwens het kan opvallen dat ik vaak aanhalingstekens gebruik maar dat komt omdat ik de aanvoegende wijs mis zoals deze in de Spaanse taal voorkomt. Maar genoeg hierover (silencio).Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.com