tag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post3329349899818842910..comments2023-05-28T12:41:25.070+02:00Comments on Quemo: Vervolg monteren grote trommelremmenQuemohttp://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-89179935193231612652013-01-06T14:31:34.854+01:002013-01-06T14:31:34.854+01:00Hoi,
Volgens mij een vermoeings scheur.
Groet,
...Hoi,<br /><br />Volgens mij een vermoeings scheur.<br /><br />Groet,<br /><br />LeoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-27481577844405816922010-11-02T21:16:27.239+01:002010-11-02T21:16:27.239+01:00Dag,
Ik heb hetzelfde meegemaakt, doordat ik op e...Dag,<br /><br />Ik heb hetzelfde meegemaakt, doordat ik op een forse tak reed op de Rietweg (je weet wel, die bomen die na een beetje wind veel takken verliezen). Daarvoor ook al rare dingen met de sporing gehad. Ik heb nu nieuwe hoekjes eronder, met minder diepe inkepingen (die er zijn voor montagegemak) zodat er meer materaal overblijft voor de stevigheid. Nu geen sporingproblemen meer.<br /><br />Groeten, BastiaanAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02974258414864558313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-81921660134748030792010-10-31T21:23:31.410+01:002010-10-31T21:23:31.410+01:00Hoi Quemo,
Met lekke banden weet ik wel raad. In ...Hoi Quemo,<br /><br />Met lekke banden weet ik wel raad. In 14 maanden 32 keer lek gereden. Dat is volgens mij boven gemiddeld. Maar in de nu dik 20.000 kilometer heb ik maar 1 spaak kapot gereden. Dat kwam ook nog door een gat in de weg. <br /><br />Volgens mij ben je samen met de Ligfries toch echt uitzonderlijk wat gebroken spaken betreft....<br /><br />Groeten Marcel<br />Quest 342Marcelhttps://www.blogger.com/profile/07437680485211788839noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-28706729002491829922010-10-31T14:29:29.417+01:002010-10-31T14:29:29.417+01:00Te zwaar? Quemo is zeker niet de lichtste Quest ma...Te zwaar? Quemo is zeker niet de lichtste Quest maar de combinatie van Quemo met mij erin wordt echt wel overschreden door meerdere andere velomobilisten. Daarbij komt dat ik het ook had met de Alleweder en ook met de Versatile. Een jaar of wat geleden was ik 15 tot 20 kg lichter en kwam ik zéker onder de totaalmassa van menig velomobilist/velomobiel-combinatie.<br />Ik denk dat de spaakbreuk grotendeels te maken heeft met mijn rijstijl. Ik heb 3 andere velomobilisten met vergelijkbare rijstijl gevraagd naar hun spaakbreuk. Van één heb ik antwoord gekregen en hij heeft ook spaakbreuk bij het leven en jaagt een doosje spaken per jaar door.<br /><br />Maar dat je het bij mij wel leest en van anderen (bijna) nooit hoort kan ook zijn omdat ik mogelijk meer erover schrijf dan anderen. Met m'n Versatile kreeg ik wel eens te horen dat dat ding niet zo onderhoudsvriendelijk en betrouwbaar is. De betrouwbaarheidsopmerking bij de Versatile was ook vanwege een achterwiel wat besloot z'n eigen weg te gaan. Dat was een uniek geval. Maar wat veel mensen waarschijnlijk niet weten is dat bij de eerste serie 26" Questen ook al eens een achteras gebroken is. Verschil is dat ik er wel over geschreven heb maar dat die bewuste eigenaar van die Quest geen weblog heeft en er niet over schrijft.<br /><br />Dat je het niet leest wil dus nog niet zeggen dat het niet voorkomt of omgekeerd, dat als je het wel leest dat wil niet zeggen dat het dan een unieke situatie is.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-42753218151647543482010-10-31T14:01:05.586+01:002010-10-31T14:01:05.586+01:00Hoi,
Zou het zo kunnen zijn dat je fiets wat zwaa...Hoi,<br /><br />Zou het zo kunnen zijn dat je fiets wat zwaar is?<br />Als ik zo lees hoe vaak jij je spaken breekt.<br />Volgens mij gebeurt dat bij andere bijna nooit.<br /><br />Gr<br />RobbedoesRobbedoeshttps://www.blogger.com/profile/12738581102313006787noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-36773064738230295472010-10-31T12:56:19.974+01:002010-10-31T12:56:19.974+01:00@Mick
De uitsparingen hebben niet als doel 'ge...@Mick<br />De uitsparingen hebben niet als doel 'gewichtsbesparing'. Ik het toevallig gisteren gevraagd aan Ymte. Bij VM.nl gaan ze niet op zulke paar grammetjes jagen. Het betreft gewoon uitsparingen om bij de boutjes te komen waarmee het hoekprofiel aan de veerpoot vast zit. Ze hebben de uitsparingen tegenwordig wel minder diep gemaakt in de hoekstukjes en zulke hoekstukjes heb ik er nu dus onder zitten. Ik ga de boel verder niet verstevigen.<br /><br />@BrandweerQuest<br />Ik heb gee nidee hoe het gebeurd is. Tja, ik heb in juni een aanrijding gehad met een spookrijdende brommer alleen kan ik de verbuiging niet verklaren, die zou ik dan de andere kant op verwachten. Daarbij komt dat ik 25 september de remmen nog eens een grote beurt heb gegeven. Toen is het me verder niet opgevallen. Mogelijk zat er wel een barst in maar opvallend ver verbogen was de boel zeker niet.<br />Afgelopen maand zijn er verder geen vreemde voorvalletjes geweest voor zover ik me kan herinneren. Mijn gok is dat de barst er al langer zat en dat de verbuiging in de loop van de tijd is ontstaan. Tja, en de momenten dat ik een opritje afrijd hier bij huis is dat altijd schuin naar rechts waarbij het linker wiel als eerste op de straat komt. Dat is eigenlijk het enige wat ik kan bedenken wat die verbuiging zou kunnen veroorzaken.Quemohttps://www.blogger.com/profile/01161600329206696653noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-25925151717487203422010-10-31T11:37:29.702+01:002010-10-31T11:37:29.702+01:00Enig idee wanneer en onder welke omstandigheden di...Enig idee wanneer en onder welke omstandigheden die verbuiging gebeurt is. Dat moet wel iets heel heftigs geweest zijn.Corn-Dollyhttps://www.blogger.com/profile/04074347954435465793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-77051682798687333012010-10-31T10:23:02.063+01:002010-10-31T10:23:02.063+01:00Als ik jou was zou ik een stripje vastmaken over d...Als ik jou was zou ik een stripje vastmaken over de halve gaten. Daarvoor kun je de gaten van de kogelkopjes overnemen en ze met de boutjes daarvan gelijk vastschroeven.<br />Zo'n stripje kan zowel duw- als trekkrachten incasseren en zo een mogelijk gevaarlijke situatie voorkomen. <br />In ieder geval voorkomen dat je voorlopig nog weer een keer uitlijnen moet!<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7381271764775912228.post-14044627181893821992010-10-31T06:27:36.777+01:002010-10-31T06:27:36.777+01:00Ik heb dus geen Quest maar natuurlijk wel n's ...Ik heb dus geen Quest maar natuurlijk wel n's 'meegekeken'. Die uitsparingen zitten volgens mij alleen in de hoekprofielen voor gewichtsbesparing (bij m'n FAW nog niet). 't is dus je uitzonderlijke rijstijl of de Quest zou beter af zijn met in elk geval 1 uitsparing minder...<br />Mvg MickMickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.com